Beroepshouding chauffeur

Algemeen:
De chauffeur is het visitekaartje van het bedrijf. Door een juiste, positieve beroepshouding wordt de kwalitatieve dienstverlening naar de klant beter en professioneler.   Ook binnen het bedrijf is het belangrijk dat de chauffeur goed kan communiceren met leidinggevenden en collega’s. Dit draagt tevens bij aan de juiste afwikkeling van bijvoorbeeld een vervoersopdracht of een klantencontact.

Doelstelling:
Het doel van de training is om de deelnemers bewust te maken van het feit dat een juiste houding richting met name externe relaties een direct positief klantencontact oplevert met als gevolg een (nog) sterkere klantenbinding. Een positief klantencontact levert de medewerker een betere werksfeer op en een positieve beoordeling door klanten. Daarnaast levert een goede klantenbinding tevens tot een beter omzetresultaat.

Doelgroep:
Deze training is bestemd voor chauffeurs, die in hun beroepspraktijk veel direct contact met klanten hebben.

Aanvangsniveau:
Redelijke beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift.

Cursusinhoud:
Theorie:
• Op juiste wijze mondeling en schriftelijk communiceren. Centraal staan de boodschap, en de wijze waarop zender en ontvanger van de boodschap deze interpreteren
• Beroepshouding chauffeur, flexibiliteit, inzet, samenwerking, voorkomen, taalgedrag
• Omgaan met verschillende doelgroepen
• Klantgerichtheid, interne- en externe klanten, klantenbinding, omgaan met klachten, conflicthantering, kwaliteit, commercieel gedrag, representatief gedrag, omgaan met stress.

Praktijk:
De training is voornamelijk praktijkgericht en gebaseerd op het oefenen van het communiceren in bepaalde situaties. Deze praktijkoefeningen worden in de vorm van discussies en rollenspelen uitgevoerd.

Cursusduur: 1 dag (2 dagdelen)
Cursusdatum: in overleg
Locatie: in overleg
Waarde nascholing: 7 uur (tevens minimale aantal lesuren)

De cursus is inclusief lunch, koffie en thee, administratiekosten en certificaat.